בס"ד


 

לאור פלישת רוסיה לחצי האי קרים בשפת הים השחור – נזכור מה אמר הגאון מוילנה (1720 – 1797): "אם הספינות של מלכות רוסיה יחצו את מיצר בוספורוס (הדרדנלים) צריכים ללבוש בגדי שבת", כלומר השעה קרובה לביאת המשיח...




עדכוני ז' באדר ב' ה'תשע"ד / 9.3.2014


 

שאלה: הפרשנות המשובחת הבאה מסכמת את הקטע שקראתי עם הערה מרתקת: לאור זה ניתן להבין את המסורת העוברת בעל פה מדור לדור מהגאון מוילנא (ראה חבלי משיח בזמננו, עמ' 134), שכאשר הצי הרוסי יעבור דרך הבוספורוס ("מצר איסטנבול" הוא מצר ים המפריד בין החלק האירופי של טורקיה, רוּמֶלִי, לחלקה האסיאתי, אָנָדוֹלוּ. הבוספורוס מחבר בין ים השיש לים השחור) זה יהיה הזמן ללבוש בגדי שבת (לקראת ביאת המשיח). מה הכוונה של הקטע הזה? ומה הם בגדי שבת ומה החשיבות של בגדים אלו בכלל, ולאור ביאת המשיח?

 

תשובה: ציטוט מהספר: קבלה בידינו מתלמידי הגר"א בשם הגאון: "אם הספינות של מלכות רוסיא יחצו את מיצר "בוספורוס" (ה"דרדנלים") צריכים ללבוש בגדי שבת" לומר לך, שהשעה קרובה אז לביאת המשיח. ודע כי רוב הספינות מרוסיא לארץ ישראל באות בזמננו דרך טורקיה בים השחור מבעד למיצר ה"בוספורוס". כמ"כ בידוע שלאחר חורבן מערב רומי עם בירתה בידי הגרמנים ימ"ש נותרה קוסטנטינא לבדה בשם "מזרח רומי" ומיום שמלך מרוסיא נשא בת המלך האחרון מקוסטנטינא הריהם מחשיבים את עצמם כיורשים של מלכות מזרח רומי ונושאים בדגליהם את סמל הנשר הכפול של קוסטנטינא.

בגדי שבת וביאת המשיח

http://www.yeshiva.org.il/ask/?id=65386

 

 

 

 

 

איך שלא יהיה, גם בלי הגאון מוילנא: אנו ערב יום ה' הגדול והנורא, ערב הכרזת משיח לעיני עם ישראל והעולם, ערב מלחמות גוג ומגוג שבמהלכן יעלו כל מדינות העולם על ירושלים למלחמה!

 

{א} משא דבר ה' על ישראל נאם ה' נטה שמים ויסד ארץ ויצר רוח אדם בקרבו: {ב} הנה אנכי שם את ירושלם סף רעל לכל העמים סביב וגם על יהודה יהיה במצור על ירושלם: {ג} והיה ביום ההוא אשים את ירושלם אבן מעמסה לכל העמים כל עמסיה שרוט ישרטו ונאספו עליה כל גויי הארץ

(זכריה, י"ב)

 

מה הורה הרמב"ם כחובה לעשות בעת צרה?!...

חובה לקיים מצוות עשה מהתורה בעת צרה (במדבר פרק י'): אם ישנה סכנת מלחמה, או אם אין גשמים וכו'

 

צאו לרחובה של עיר וצעקו בקול ל- ה'!

 

הלכות תענית - פרק ראשון

 

א}  מצות עשה מן התורה לזעוק ולהריע בחצוצרות על כל צרה שתבא על הצבור. שנאמר על הצר הצורר אתכם והרעותם בחצוצרות. כלומר כל דבר שייצר לכם כגון בצורת ודבר וארבה וכיוצא בהן זעקו עליהן והריעו:

 

ב}  ודבר זה מדרכי התשובה הוא. שבזמן שתבוא צרה ויזעקו עליה ויריעו ידעו הכל שבגלל מעשיהם הרעים הורע להן ככתוב עונותיכם הטו וגו'. וזה הוא שיגרום להסיר הצרה מעליהם:

 

ג}  אבל אם לא יזעקו ולא יריעו אלא יאמרו דבר זה ממנהג העולם אירע לנו וצרה זו נקרה נקרית. הרי זו דרך אכזריות וגורמת להם להדבק במעשיהם הרעים. ותוסיף הצרה צרות אחרות. הוא שכתוב בתורה והלכתם עמי בקרי והלכתי גם אני עמכם בחמת קרי. כלומר כשאביא עליכם צרה כדי שתשובו אם תאמרו שהיא קרי אוסיף לכם חמת אותו קרי:

(הרמב"ם)

 

 

במדבר פרק י':

"וְכִי תָבֹאוּ מִלְחָמָה בְּאַרְצְכֶם עַל הַצַּר הַצֹּרֵר אֶתְכֶם וַהֲרֵעֹתֶם בַּחֲצֹצְרוֹת וֲנִזְכַּרְתֶּם לִפְנֵי ה' אֱלֹהֵיכֶם וְנוֹשַׁעְתֶּם מֵאֹיְבֵיכֶם"

 

בעל הטורים

וכי תבאו מלחמה. רמז למלחמת גוג העתידה שתבא לימות המשיח: תבאו מלחמה. בגימ' במלחמת גוג: תבאו. אותיות אבות שזכות האבות עומד במלחמה: והרעותם בחצוצרות. על שם רוע התרועעה הארץ תרועם בשבט ברזל:

 

ה''חינוך'' (בס''ס תלג) למד מדברי הרמב''ן, שגם בצרה פרטית יש מצוה לזעוק אל ה', ומי שצר לו ואינו קורא אל השם ית' להושיעו, ביטל עשה זה ועונשו גדול מאוד, שהוא כמסיר השגחת השם ית' מעליו.

 

גם האבן עזרא מפרש

ונזכרתם. כי עשיתם מה שצוה לכם השם הנכבד גם התרועה זכר לנפשו' לצעוק לשם!

 

 

רמב"ם הזהיר שאם לא יעשו כן, הרי זו דרך אכזריות, והציבור יקבל "חמת קרי" = מכות פי כמה: ואז ודאי וודאי שיצעקו!

 

 













מה לעשות כדי להינצל



מקורות מהתורה, נביאים, רמב"ם וכו':
המשיח יבוא רק אחרי שנצעק לבקש אותו כפי שצעקו אבותינו במצרים.